Uji Bakat Akademi Fantasia (AF9)

Nampaknya sekali lagi Program Realiti TV Akademi Fantasia 9 (AF9) akan dapat disaksikan pada 2 April tahun 2011 ini. Akademi Fantasia yang telahpun bersiaran di Astro Ria selama 8 musim sebelum ini (bermula pada tahun 2003) merupakan musim yang terakhir. Maknanya selepas ini Akademi Fantasia akan direhatkan buat selama-lamanya.

Memandangkan AF9 kali ini adalah musim terakhir, maka pihak penerbitan telah menjanjikan banyak kelainan berbanding musim-musim sebelumnya, antaranya AF9 ini bakal memilih pengetua akademi yang terkenal di rantau Asia, bakal diacarakan oleh pengacara terkenal tanah air, menambah pelbagai kejutan dan memasukkan kembali nostalgia-nostalgia dari musim pertama hingga ke lapan untuk paparan peminat setia AF bagi musim terakhir ini.

akademi fantasia 9

Satu lagi kelainan pada AF kali ini ialah kaedah uji bakat secara dalam talian (online) bermula 13 hingga 26 Januari ini. Caranya ialah dengan merakamkan klip video nyanyian masing-masing dan memuat-naik video berkenaan di laman sesawang www.akademifantasia.com.my. Selain tu, boleh juga hadir sesi uji bakat kaedah biasa yang akan diadakan di dua buah tempat iaitu di Sabah dan di Kuala Lumpur.

Uji Bakat Akademi Fantasi (Sabah)
Tarikh: 28, 29, 30 Januari 2011
Tempat: Hotel Promenade, Kota Kinabalu

Uji Bakat Akademi Fantasi Stadium Nasional Bukit Jalil)
Tarikh: 11, 12, 13 Februari 2011
Tempat: Stadium Nasional, Bukit Jalil

Tapi kena ingat, uji bakat hanya dibuka kepada mereka yang berumur antara 18 hingga 45 tahun.

Sumber berita: mStar.com.my

p/s: Ada yang minat dan ada juga yang tak minat dengan Akademi Fantasia ni, anda kategori mana?

Please like & share:

Comments

  1. RedBoys says

    elok sangatlah dihentikan. tapi dengar kata juga af dihapuskan dan diganti dengan realiti program yang lain. hurm. patutnya hapus saja terus.

  2. din says

    alhamdulillah… kalo btul nie yg terakhir.. banyak sgt dah merosakkan dr membina program nie.. kalo sebut jer melayu (islam) = hiburan.. bila la aku nak tgk melayu nie bila disebut, juara dlm berniaga, ekonomi dsb..

    • kulanz says

      pada saya ada juga yang positif pada program ni.. walaupun mungkin kecil.. kalau bukan kepada peserta, mungkin juga kepada penonton :)

  3. LeeZha says

    dengar2 penyanyi indon ek jadi pengetua? tak pelik ke nanti? kang tak pasal2 ade lagi isu bendera putih merah tu. aishh..

  4. wyo hyoen says

    pda pndpt sya,pmilihan ujibakat af nie haruslh memilih dgn adil..jgn hanya kenal rupa,skali nynyi mcm itik apa gunanya…boleh bla jer lah..

  5. says

    salam,
    tak pernah tengok secara life AF… tiab2 dah nak tamat…
    hmmm… kat rumah memang takder ASTRO… satu kerugian ker?
    biasa dengar kawan2 dok bercerita tentang AF… tak berapa suka sebab pernah tengok sekali dua kat rumah sedara… lakonannya… tak real !!! maaf !!

    • kulanz says

      Salam,
      tengok AF bukan satu kemestian.. jadi kalau tak tengok.. rasaya tak rugi juga tu.. akupun dah lama tak tengok AF :)

  6. kulanz says

    betul juga tu.. bergantung pada niat, tujuan dan perlakuan masing-masing..
    walaupun dapat kritikan negatif.. tapi masih ada sesuatu yang baik di sebaliknya

  7. ujank says

    saya nak ikut af….hahahaha…tapi tak dapat pg auditionnya…..sakit ati …kerja…………………..arrrrrrrrjjgggggggggg

  8. ajOy13 says

    salam…erm bekas artis ley join x.? lau bole mlm ni kwn bertolak..juz nk ujibakat jer..hihi…ade rezki adela….tul x.?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>