Gambar & Profil 12 Pelajar Akademi Fantasia 9

pelajar af9

Senarai 12 Pelajar Akademi Fantasia 9 (AF9 2011) yang terdiri daripada: Ahmad Afif Tirmizie (Afif), Mohamad Amirullah Jahari (Amir), Mohamad Azri Abdullah (Azri), Khairul Najmuddin Abu Samah (Erul), Nur Khaidir Muhd (Kay), Fahrur Raqib Abdul Majid (Raqib), Nur Suhada Jebat (Aida), Nur Atiqah Shariffudin (Eka), Zulaika Zahari (Laika), Lenaber Haidir (Lena), Roshammizah Rosli (Miza), dan Queennera Francine Francis (Nera) telahpun diumumkan.

Senarai Pelajar & Tenaga Pengajar #AF9

Berikut adalah gambar dan profil ringkas pelajar yang akan bertanding untuk musim terakhir Akademi Fantasia kali ini.

afif pelajar af9 Nama Sebenar: Ahmad Aliff Afif Bin Tirmizie
Nama Afundi: Afif
Asal: Selangor
Umur: 25 tahun
Pekerjaan: Jurucakap syarikat perniagaan.

“Dengan semangat anda, Afif pasti mara! Dengan undian anda, Afif pasti berjaya!”

aida pelajar af9 Nama Sebenar: Nur Suhada Jebat
Nama Afundi: AIDA
Asal: Melaka
Umur: 19 tahun
Pekerjaan: Pelajar UiTM, Shah Alam

“Kecil-kecil Cili Padi, Walaupun Aida ini kecil, akan pasti menyengat nanti! Undi Aida OK!”

amir pelajar af9 Nama Sebenar:     Mohamad Amirullah B. Jahari
Nama Afundi:     AMIR
Asal:     Sarawak
Umur:     19 tahun
Pekerjaan:     Pelajar IPT (ASWARA)

Amir muncul penuh bertenaga! Pastinya akan menghiburkan anda! Jangan lupa! Undi Amir!

azri pelajar af9 Nama Sebenar:     Mohamad Azri B. Abdullah
Nama Afundi:     AZRI
Asal:     Selangor
Umur:     24 tahun
Pekerjaan:     Pemuzik Gamelan.

Sokonglah saya kerana saya pasti akan memberi persembahan yang paling bagus! Terima kasih!

eka pelajar af9 Nama Sebenar:     Nuratiqah Shariffudin
Nama Afundi:     Eka
Asal:     Kuala Lumpur
Umur:     22 tahun
Pekerjaan:     Pelajar di Kuala Lumpur Metropolitan Universiti (KLMU).

Persembahan mantap pasti Eka berikan! Dan yang paling penting, anda semua berikan undian!
erul pelajar af9 Nama Sebenar:     Khairul Najmuddin Abu Samah
Nama Afundi:     Erul
Asal:     Kuala Lumpur
Umur:     20 tahun
Pekerjaan:     Pelajar IPT (Aswara).

Sorakan anda berikan Erul semangat! Undian anda pastinya membawa Erul menuju puncak!

kay pelajar af9 Nama Sebenar:     Nur Khaidir B. Muhid
Nama Afundi:     KAY
Asal:     Kuala Lumpur
Umur:     22 tahun
Pekerjaan:     Bekerja sendiri

Yang terbaik daripada Kay hanya untuk anda! Pastikan anda mengundi Kay okey!

laika pelajar af9 Nama Sebenar:     Zulaikha Zahari
Nama Afundi:     LAIKA
Asal:     Cheras
Umur:     22 tahun
Pekerjaan:     Peniaga

Usaha Laika tidak cukup untuk Laika mara! Hanya undian anda dapat merealisasikan impian Laika!

lena pelajar af9 Nama Sebenar:     Lenaber Binti Hadir
Nama Afundi:     LENA
Asal:     Sabah
Umur:     21 tahun
Pekerjaan:     Peniaga pasar malam.

Kalau dahulu hanya menyanyi di pasar malam, kini impian Lena menyanyi di pentas AF terlaksana dengan undian anda!
miza pelajar af9 Nama Sebenar:     Roshammizah Rosli
Nama Afundi:     MIZA
Asal:     Selangor
Umur:     27 tahun
Pekerjaan:     Kerja sambilan sebagai tutor kepada pelajar kolej.

Miza perlu sokongan anda untuk terus berada di Akademi Fantasia! Undi Miza banyak2 OK!

nera pelajar af9 Nama Sebenar:     Queennera Francine Francis Kitingon
Nama Afundi:     Nera
Asal:     Sabah
Umur:     19 tahun
Pekerjaan:     Pelajar.

Dengan bakat yang Nera ada, Nera akan gegarkan pentas AF9! Pastikan anda undi Nera!

raqib pelajar af9 Nama Sebenar:     Fahrur Raqib B. Abdul Majid
Nama Afundi:     RAQIB
Asal:     Melaka
Umur:     21 tahun
Pekerjaan:     Pelajar

Pengalaman sebelum ini akan Raqib jadikan bekalan untuk pentas AF9! Jom undi Raqib!

Maklumat lanjut boleh layari: Laman web rasmi AF9

Please like & share:

Comments

  1. Din Rizan89 says

    VOTE 4 SABAHAN n plajar yg berbakat,ahakzzz……. ;) PASTI BERJAYA DI AKADEMI FANTASIAAAA….wlupon sy xtselect dlm AF9 ni,sy still sokong korang!!!!!!! DO UR BESTTTTT… :)

    • benjy says

      yer betul tu suri … belajar biar sampai ke tembok cina ( ..ni kira tukar U lah ni .. jadi ‘PELAJAR’ akademi fantasi dalam jurusan emmm … ‘JURUS MAUT PERINGKAT KE 4′ …. kekekeke)

  2. benjy says

    Nampak gaya ni makin ramailah duduk rumah menonton astro daripada melepak ‘DI TEPIAN GANTANG’ waktu malam … harap2 pengundi terbanyak dapat lah ‘GIFT’ kesian diaorang undi ‘GILA-GILA’ sampai hutang topup untuk undi … (sudahkah anda mendaftar sebagai pengundi di SPR ? … jika belum bertindaklah sekarang kerana … anda mampu mengubah ‘WAJAH’ malaysia …)

    • kulanz says

      wajar tu pihak astro bagi penghargaan kepada peminat..
      kalau dapat free sebulan langganan astro pun kira dah cukup :D

  3. mia liana says

    emm… af9 ni sumenye xbest berbnding af yg lps.. tp dgn khadiran fina.. af9 ni lebih best.. suare dy,pergh! vokal mntap….

  4. kamee !! says

    apsal KAY tersingkir . sepatutnye FINA . dye kurang layak untuk ke final . setakat suare tinggi . ape kes ? org nak yg boleh nyanyi dgn suare tinggi ! dah lah gedik . wadduhh ! ini ke harapan kite ? rasenye AIDA , kakak kepade FINA lebih layak .

  5. Ahmad Khairul Ikhwan Abdullah Jr says

    Salam..

    Cuba kita fikir balik. berapa banyak kos yang digunakan utk membiayai program akademi fantasi ini. kan elok kalau duit tersebut kita gunakan utk membaiki sekolah yang dhaif, manfaat lebih banyak dpd kita gunakan ke arah hiburan. kalau kita nilai apa sumbangan hiburan ini utk membangunkan negeri kita yang mundur, ketinggalan dan anak-anak kita tdk dpt belajar kerana tidak ada duit.

    Terkadang kita sendiri menjadi mangsa kepada kemiskinan ini akan tetapi kita sering lupa dan lalai..anak-anak lebih perlukan pendidikan utk masa hadapan dpd hiburan yang tdk ada manfaatnya. pada tahun2 akan datang mungkin seseorang yng memiliki diploma belum tentu boleh mendapat kerja. andainya tidak ada pendidikan dan hanya mengharap kepada hiburan entah apa kesudahan nanti.

    sekian.

  6. nurul farhana says

    akademik tlg ar kck fina lgu yg rock k ap k yg pntg x mcm lgu balada plaezzzzzz bozan glerrr…………

  7. says

    eh..aq tgk kat AF9 ni mcm ade triangle love lar…azri..nera…erul..he..he.. untuk Azri..untung azri dpt tackle Miss Earth Nera
    untuk Nera..awk ni memang cun lar…
    untuk Erul..kalo da memang suka kat nera tu ngaku je lar..
    jan marah….k..hihihihi

  8. iziana hani says

    Pengundi dan peminat AF rata-rata dari golongan remaja.Selalu ikut perasaan menilai peserta melalui klip-klip tayangan dalam dairi AF. Astro memang bijak mengumpan orang yang kurang bijak. Kebanyakan peserta jadi mangsa kpd mereka yang menyampah pada sikap yang sekelumit dipaparkan. Jangan terpengaruh kepada sikap, tetapi perlu menilai kelebihan setiap peserta. Yang sudah tersingkir memang layak tersingkir. Tenaga pengajar lebih arif tentang mereka.Jadi jangan membazir untuk kutuk mengutuk. Elok beri komen yang baik dan membina.

  9. iziana hani says

    Yang sudah tersingkir memang layak tersingkir. Tenaga pengajar lebih arif tentang mereka.Jadi jangan membazir untuk kutuk mengutuk. Elok beri komen yang baik dan membina. Kebanyakan remaja memang kurang bijak menilai.

  10. wan nur amalina says

    dlm af sembiln ni fina lgi best sebab ade suara yng snggt sdap…go fina go …go fina go…go fina go…go fina go…gofina go…go fina go…fina go…all the best…fina …sazsu….

  11. nadia ainida says

    sepatutnya erul yg masuk final bukannya fina,tapi dah macam mana lagi..erul tu ada berlagak xkit…kerana keberlagakkan erul lah suma 0rg tidak menyukai dirinya………..

  12. she says

    korang jgn thu ckp jh psl pelajar af niey.cb korang yg b’rada kat tmpt dorang mcm mn lah rasa korang

  13. haikal asyraf says

    kelima -lima pelajar tu x patut tersingkir…af lain semua lima finalist ke konsert final…..xkan empat jekot……..hazama pun hebattttttttt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>