Projek Mengintai

Korang pernah skodeng mengintai orang lain? Atau pernah rasa-rasa diintai oleh seseorang ketika mandi, tidur dan yang sewaktu dengannya? Amacam rasanya? Kalau yang tengah mengintai orang lain tu memanglah best.. akupun pernah mengintai orang… kejap lagi aku cerita… tapi kalau diintai masa tengah projek atau tengah mandi… huh.. tak tau nak cakap…

Macam yang aku cakap tadi, akupun pernah mengintai juga… biasalah tu.. jawapan paling skema.. suka hati akulah… lelakilah katakan… ada peluang… tangkap saja… peluang macam tu bukan datang selalu..  lagipun kalau dapat tangkap gambar yang masyuk, bole jual tu… dah kira macam rezekilah kalau dapat mengintai..  bak kata orang tua-tua (macam aku), rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari … tapi kalau skodeng orang lain, gerenti musuh akan datang.. kan, kan, kan..

Tapi jangan salah tanggapan… aku bukan mengintai orang tengah buat projek haram atau orang yang tak bungkus hadiahnya elok-elok… aku mengintai orang yang tengah mengintai… lebih kurang skodeng atas skodeng la… tak percaya? Ni buktinya…

Ni lah orang yang kedapatan mengintai tu… siap dengan kamera DLSR dan zoom lens lagi..

Sebab orang tu mengintai, aku rampas kameranya.. tengok apa yang diintai… tapi aku heran, gambar apalah ni, macam lautan api pulak dah..

Next pic… masih tak jelas lagi… ni tukang intai tak pro lagi ni ambik gambar… tolong adjust sikit boleh?

Laaa… gambar ni yang dia ambik?… buang karan aku intai dia… ingatkan awek ikan paus tengah mandi, rupa-rupanya sekadar gambar api…

Closeup sikit.. ni lah wajah orang yang mengintai tadi tu.. ishhh… budak lagi rupanya… kecik-kecik dah nak mengintai… atas kesalahannya, aku ambik kamera DLSR tu, ganti dengan Sony Cybershot je.. hehe

Hehe… ni sebenarnya anak sulung aku… diapun macam aku juga suka tangkap gambar… macam-macam gambar dia ambil.. Jadi minta maaf banyak-banyak, jangan sakit hati pula tak dapat tengok gambar masyukkk, haha… apapun, ada cerita sambungan lagi nanti…

Please like & share:

Comments

  1. says

    salam lan,

    hahaa..tua sgt ke?? eh anak aku pun camtu gak, maybe ikut mak diorg kot..hahaha. yelah kan kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi.

    btw hensem arr anak ko…

    • kulanz says

      sekali-sekala buat pos x serius cuz…
      kirim salam dgn family mu juga.. ada masa nanti bole buat pjumpaan lagi di 1Borneo.. hehe

    • kulanz says

      salam bro..
      ckit-ckit tu bole jg la ajar.. sbb akupun x pakar sangat photography ni.. tp mmg seronok dia dapat guna DLSR tu

    • kulanz says

      hehe.. sekali-sekala bermain dgn tajuk entri..
      Ezzat tu tak brapa pandai sgt.. baru belajar lagi tu.. tp nanti bole juga dia study banyak2 utk kongsi dgn kawan2 lain.. :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>