Home >> Fotografi >> Wordless Wednesday: Masih Ada Kudrat

Wordless Wednesday: Masih Ada Kudrat

by Kulanzsalleh on March 14, 2012 · 44 comments

ayah

ayah

Ayah saya, kini telah menjangkau usia 75 Tahun.


Jika anda dapati artikel ini bermanfaat, anda boleh kongsikan kepada pembaca lain.






Terima kasih kepada semua pembaca Kulanzsalleh.com. Semua Artikel di blog ini adalah berdasarkan pandangan peribadi saya sendiri melainkan artikel berbentuk ilmiah, berita, petikan dan perkongsian lain yang tiap satu akan saya nyatakan sumber asalnya (Baca Terma & Syarat). Jika anda dapati artikel di blog ini bermanfaat, anda boleh kongsikan kepada pembaca lain di FACEBOOK atau TWITTER.

{ 44 comments… read them below or add one }

1 anif March 14, 2012 at 9:03 am

Pergh steady jer angkat enjin bot! Berat tu!
anif recently posted..Version 2.0 – Wordless Wednesday #30My Profile

Reply

2 kulanz March 14, 2012 at 9:21 am

memang berat tu bro..
tapi dia dah biasa buat..

Reply

3 Mus March 14, 2012 at 10:04 am

orang tua dah biasa buat kerja berat
kalau rilek jer.. boleh demam dibuatnya..
mereka tak boleh duduk diam
Mus recently posted..Terokai Kehidupan Tepi Sungai Di Weston Wetland Park, SabahMy Profile

Reply

4 kulanz March 17, 2012 at 12:08 am

betul tu bro.. pernah minta ayah kami berhenti kerja.. tapi dia sakit saja.. sekarang tak berani lagi kami suruh dia berhenti

Reply

5 akubiomed March 14, 2012 at 10:07 am

Ayah bro masih tegap dan mampu mengangkat beban enjin bot. Mungkin kerja yang dilakukan menjadikan beliau seorang yang sehat dan cergas.
akubiomed recently posted..Wordless Wednesday – #Aksi panas dedah tubuhMy Profile

Reply

6 kulanz March 17, 2012 at 12:09 am

dia buat kerja ni sejak belasan tahun sampai sekarang.. alhamdulillah masih sihat

Reply

7 Norizwa March 14, 2012 at 10:13 am

wah…gambar cantik….:)..alhamdulillah sihat n steady ayah bro…
Norizwa recently posted..Polis mahu menangkap suspek ugut Ibu Nurul Nadirah (Dirang)My Profile

Reply

8 kulanz March 17, 2012 at 12:09 am

syukur alhamdulillah :)

Reply

9 suri March 14, 2012 at 11:44 am

pasti bukan ringan berat.. besar huhu..

Reply

10 kulanz March 17, 2012 at 12:10 am

akupun pernah angkat tu, memang berat :D

Reply

11 suri March 14, 2012 at 11:44 am

ayah saya dulu2 pakai sauh jer..main sodok pakai jala yg besar tu..skrg dia kurng sihat hurm…..

Reply

12 kulanz March 17, 2012 at 12:13 am

sekarang giliran kita pula kerja.. :)

Reply

13 mie March 14, 2012 at 12:06 pm

fuh!!
masih kuat dan bertenaga..
mie recently posted..Wordless Wednesday #9 Betty BoopMy Profile

Reply

14 kulanz March 17, 2012 at 12:14 am

pelaut yang handal tu :D

Reply

15 cikgu naman March 14, 2012 at 12:11 pm

lebih kurang dengan umur atuk..masih kuat,cuma mata dah dibedah haritu ..

org dulu memang mempunyai ketahanan yang kuat
cikgu naman recently posted..WW – solat sunat tahiyatul masjidMy Profile

Reply

16 kulanz March 17, 2012 at 12:15 am

betul tu bro.. boleh tahan diorang ni

Reply

17 tehr March 14, 2012 at 1:34 pm

Wah, berat tu, bro
Aku sendiribelum pernah pikul benda ni
tehr recently posted..Wordless Wednesday #19: SuramMy Profile

Reply

18 kulanz March 17, 2012 at 12:17 am

memang berat bro.. aku ada juga pikul tu beberapa kali

Reply

19 iza March 14, 2012 at 3:58 pm

Assalam..
Wah..
Masih kuat bertenaga.
Orang muda jarang boleh angkat benda berat2 melainkan terpaksa..
iza recently posted..Limousine : Wordless Wednesday # 16.My Profile

Reply

20 kulanz March 17, 2012 at 12:17 am

Wassalam,
betul tu, kalau terpaksa memang kena angkat juga :D

Reply

21 kimmie March 14, 2012 at 6:17 pm

memang masih banyak kudratnya untuk memikul enjin bot tu.
kimmie recently posted..Wordless Wednesday 20 – Cukup tak niMy Profile

Reply

22 kulanz March 17, 2012 at 12:18 am

alhamdulillah, masih diberikan kekuatan

Reply

23 Hairul Hissam March 14, 2012 at 8:33 pm

pergh.. dah 75 tahun masih kuat lagi..
bro ambil gambar je ke.. tak tolong ke… :D
Hairul Hissam recently posted..Suami Isteri Kena Rajin Memuji Tanda SayangMy Profile

Reply

24 kulanz March 17, 2012 at 12:25 am

aku tolong tengok je :D
tak lah.. akupun tak tau dia angkat enjin masa tu.. asyik mengambil gambar tiba2 dia enter frame.. dah tak sempat tolong

Reply

25 benjy March 14, 2012 at 9:48 pm

Tenaga tu datangnya dari keikhlasan berbudi kepada bumi :D
benjy recently posted..CARA MENYEMAK PENYATA BAKI PINJAMAN PTPTN SECARA ONLINEMy Profile

Reply

26 kulanz March 17, 2012 at 12:25 am

kekuatan sebenar terletak pada hati :D

Reply

27 benjy March 14, 2012 at 9:49 pm

Uiks ! kenapa semua nama kena potong ?
benjy recently posted..CARA MENYEMAK PENYATA BAKI PINJAMAN PTPTN SECARA ONLINEMy Profile

Reply

28 kulanz March 17, 2012 at 12:27 am

nama apa yang kena potong tu bro?

Reply

29 budakserius March 14, 2012 at 10:01 pm

Selamba jer angkt enjit bot.hehe
budakserius recently posted..Gambar Zaman Remaja Pemimpin DuniaMy Profile

Reply

30 kulanz March 17, 2012 at 12:28 am

sudah jadi kebiasaan agaknya :)

Reply

31 titan March 14, 2012 at 10:12 pm

huhu..selagi boleh bergerak. gerakkan apa sahaja yang boleh bergerak..
titan recently posted..Cabaran SEO Lelaki Kacak 2012My Profile

Reply

32 kulanz March 17, 2012 at 12:29 am

itu sudah pasti :)

Reply

33 adi March 15, 2012 at 11:59 am

hebat ba tuan klo orang dulu2 ni. sama macam bapa saya…umur da dekat 70 an tapi klo angkat tu baroti, 4 5 baroti pun masih kuat. klo aku kapisan udah tu…hihihi
adi recently posted..Kejayaan Tanpa KemuliaanMy Profile

Reply

34 kulanz March 17, 2012 at 12:28 am

memang betul tu tuan, akupun kalau angkat enjin tu memang sengsara juga.. jalan pun nda steady :D

Reply

35 mervyn March 15, 2012 at 12:14 pm

Demi sesuap nasi. Begitulah pengorbanan ibu dan bapa yang kadang2 kita tidak sedar.

Reply

36 kulanz March 17, 2012 at 12:26 am

betul tu.. banyak perkara kita tak sedar pasal pengorbanan ibu bapa

Reply

37 samdaddycool March 15, 2012 at 10:28 pm

Respect. memang tinggi pengorbanan seorang bapa.
samdaddycool recently posted..SEO lelaki kacakMy Profile

Reply

38 kulanz March 17, 2012 at 12:25 am

betul tu bro.. anak-anak mesti hargai

Reply

39 bardboo March 16, 2012 at 1:07 am

masih kuat lagi untuk ke laut..
bardboo recently posted..Nasi Limau oh Nasi Limau!My Profile

Reply

40 kulanz March 17, 2012 at 12:19 am

syukur masih ada tenaga dan diberi kesihatan yg baik

Reply

41 ProfHariz March 17, 2012 at 10:14 pm

Muka ayah bro kulanz mcm cina je? Kacukan ke
ProfHariz recently posted..My Pinky MomentsMy Profile

Reply

42 kulanz March 21, 2012 at 1:31 am

ayah saya memang kacukan.. tapi bukan cina..

Reply

43 obat herbal kanker prostat March 19, 2012 at 4:51 pm

masih tetap semangat
obat herbal kanker prostat recently posted..obat herbal kanker otakMy Profile

Reply

44 kulanz March 17, 2012 at 12:29 am

memang berat tu.. 75 tu ikut IC.. kalau ikut umur sebenar mungkin dah cecah 80 tahun.. :D

Reply

Leave a Comment

Entri Terkini

Previous post:

Next post:

leaderboard denaihati Banner