Home >> Fotografi >> Wordless Wednesday: Masih Ada Kudrat

Wordless Wednesday: Masih Ada Kudrat

by Kulanzsalleh on March 14, 2012 · 44 comments

ayah

ayah

Ayah saya, kini telah menjangkau usia 75 Tahun.


Jika anda dapati artikel ini bermanfaat, anda boleh kongsikan kepada pembaca lain.






Terima kasih kepada semua pembaca Kulanzsalleh.com. Semua Artikel di blog ini adalah berdasarkan pandangan peribadi saya sendiri melainkan artikel berbentuk ilmiah, berita, petikan dan perkongsian lain yang tiap satu akan saya nyatakan sumber asalnya (Baca Terma & Syarat). Jika anda dapati artikel di blog ini bermanfaat, anda boleh kongsikan kepada pembaca lain di FACEBOOK atau TWITTER.

{ 44 comments… read them below or add one }

1 anif March 14, 2012 at 9:03 am

Pergh steady jer angkat enjin bot! Berat tu!

Reply

2 kulanz March 14, 2012 at 9:21 am

memang berat tu bro..
tapi dia dah biasa buat..

Reply

3 Mus March 14, 2012 at 10:04 am

orang tua dah biasa buat kerja berat
kalau rilek jer.. boleh demam dibuatnya..
mereka tak boleh duduk diam

Reply

4 kulanz March 17, 2012 at 12:08 am

betul tu bro.. pernah minta ayah kami berhenti kerja.. tapi dia sakit saja.. sekarang tak berani lagi kami suruh dia berhenti

Reply

5 akubiomed March 14, 2012 at 10:07 am

Ayah bro masih tegap dan mampu mengangkat beban enjin bot. Mungkin kerja yang dilakukan menjadikan beliau seorang yang sehat dan cergas.

Reply

6 kulanz March 17, 2012 at 12:09 am

dia buat kerja ni sejak belasan tahun sampai sekarang.. alhamdulillah masih sihat

Reply

7 Norizwa March 14, 2012 at 10:13 am

wah…gambar cantik….:)..alhamdulillah sihat n steady ayah bro…

Reply

8 kulanz March 17, 2012 at 12:09 am

syukur alhamdulillah :)

Reply

9 suri March 14, 2012 at 11:44 am

pasti bukan ringan berat.. besar huhu..

Reply

10 kulanz March 17, 2012 at 12:10 am

akupun pernah angkat tu, memang berat :D

Reply

11 suri March 14, 2012 at 11:44 am

ayah saya dulu2 pakai sauh jer..main sodok pakai jala yg besar tu..skrg dia kurng sihat hurm…..

Reply

12 kulanz March 17, 2012 at 12:13 am

sekarang giliran kita pula kerja.. :)

Reply

13 mie March 14, 2012 at 12:06 pm

fuh!!
masih kuat dan bertenaga..

Reply

14 kulanz March 17, 2012 at 12:14 am

pelaut yang handal tu :D

Reply

15 cikgu naman March 14, 2012 at 12:11 pm

lebih kurang dengan umur atuk..masih kuat,cuma mata dah dibedah haritu ..

org dulu memang mempunyai ketahanan yang kuat

Reply

16 kulanz March 17, 2012 at 12:15 am

betul tu bro.. boleh tahan diorang ni

Reply

17 tehr March 14, 2012 at 1:34 pm

Wah, berat tu, bro
Aku sendiribelum pernah pikul benda ni

Reply

18 kulanz March 17, 2012 at 12:17 am

memang berat bro.. aku ada juga pikul tu beberapa kali

Reply

19 iza March 14, 2012 at 3:58 pm

Assalam..
Wah..
Masih kuat bertenaga.
Orang muda jarang boleh angkat benda berat2 melainkan terpaksa..

Reply

20 kulanz March 17, 2012 at 12:17 am

Wassalam,
betul tu, kalau terpaksa memang kena angkat juga :D

Reply

21 kimmie March 14, 2012 at 6:17 pm

memang masih banyak kudratnya untuk memikul enjin bot tu.

Reply

22 kulanz March 17, 2012 at 12:18 am

alhamdulillah, masih diberikan kekuatan

Reply

23 Hairul Hissam March 14, 2012 at 8:33 pm

pergh.. dah 75 tahun masih kuat lagi..
bro ambil gambar je ke.. tak tolong ke… :D

Reply

24 kulanz March 17, 2012 at 12:25 am

aku tolong tengok je :D
tak lah.. akupun tak tau dia angkat enjin masa tu.. asyik mengambil gambar tiba2 dia enter frame.. dah tak sempat tolong

Reply

25 benjy March 14, 2012 at 9:48 pm

Tenaga tu datangnya dari keikhlasan berbudi kepada bumi :D

Reply

26 kulanz March 17, 2012 at 12:25 am

kekuatan sebenar terletak pada hati :D

Reply

27 benjy March 14, 2012 at 9:49 pm

Uiks ! kenapa semua nama kena potong ?

Reply

28 kulanz March 17, 2012 at 12:27 am

nama apa yang kena potong tu bro?

Reply

29 budakserius March 14, 2012 at 10:01 pm

Selamba jer angkt enjit bot.hehe

Reply

30 kulanz March 17, 2012 at 12:28 am

sudah jadi kebiasaan agaknya :)

Reply

31 titan March 14, 2012 at 10:12 pm

huhu..selagi boleh bergerak. gerakkan apa sahaja yang boleh bergerak..

Reply

32 kulanz March 17, 2012 at 12:29 am

itu sudah pasti :)

Reply

33 adi March 15, 2012 at 11:59 am

hebat ba tuan klo orang dulu2 ni. sama macam bapa saya…umur da dekat 70 an tapi klo angkat tu baroti, 4 5 baroti pun masih kuat. klo aku kapisan udah tu…hihihi

Reply

34 kulanz March 17, 2012 at 12:28 am

memang betul tu tuan, akupun kalau angkat enjin tu memang sengsara juga.. jalan pun nda steady :D

Reply

35 mervyn March 15, 2012 at 12:14 pm

Demi sesuap nasi. Begitulah pengorbanan ibu dan bapa yang kadang2 kita tidak sedar.

Reply

36 kulanz March 17, 2012 at 12:26 am

betul tu.. banyak perkara kita tak sedar pasal pengorbanan ibu bapa

Reply

37 samdaddycool March 15, 2012 at 10:28 pm

Respect. memang tinggi pengorbanan seorang bapa.

Reply

38 kulanz March 17, 2012 at 12:25 am

betul tu bro.. anak-anak mesti hargai

Reply

39 bardboo March 16, 2012 at 1:07 am

masih kuat lagi untuk ke laut..

Reply

40 kulanz March 17, 2012 at 12:19 am

syukur masih ada tenaga dan diberi kesihatan yg baik

Reply

41 kulanz March 17, 2012 at 12:29 am

memang berat tu.. 75 tu ikut IC.. kalau ikut umur sebenar mungkin dah cecah 80 tahun.. :D

Reply

42 ProfHariz March 17, 2012 at 10:14 pm

Muka ayah bro kulanz mcm cina je? Kacukan ke

Reply

43 kulanz March 21, 2012 at 1:31 am

ayah saya memang kacukan.. tapi bukan cina..

Reply

44 obat herbal kanker prostat March 19, 2012 at 4:51 pm

masih tetap semangat

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post:


leaderboard denaihati Banner