≡ Menu

Wordless Wednesday: Masih Ada Kudrat

ayah

ayah

Ayah saya, kini telah menjangkau usia 75 Tahun.

About the author: Kulanzsalleh

{ 44 comments… add one }

  • anif March 14, 2012, 9:03 am

    Pergh steady jer angkat enjin bot! Berat tu!

    • kulanz March 14, 2012, 9:21 am

      memang berat tu bro..
      tapi dia dah biasa buat..

  • Mus March 14, 2012, 10:04 am

    orang tua dah biasa buat kerja berat
    kalau rilek jer.. boleh demam dibuatnya..
    mereka tak boleh duduk diam

    • kulanz March 17, 2012, 12:08 am

      betul tu bro.. pernah minta ayah kami berhenti kerja.. tapi dia sakit saja.. sekarang tak berani lagi kami suruh dia berhenti

  • akubiomed March 14, 2012, 10:07 am

    Ayah bro masih tegap dan mampu mengangkat beban enjin bot. Mungkin kerja yang dilakukan menjadikan beliau seorang yang sehat dan cergas.

    • kulanz March 17, 2012, 12:09 am

      dia buat kerja ni sejak belasan tahun sampai sekarang.. alhamdulillah masih sihat

  • Norizwa March 14, 2012, 10:13 am

    wah…gambar cantik….:)..alhamdulillah sihat n steady ayah bro…

  • suri March 14, 2012, 11:44 am

    pasti bukan ringan berat.. besar huhu..

  • suri March 14, 2012, 11:44 am

    ayah saya dulu2 pakai sauh jer..main sodok pakai jala yg besar tu..skrg dia kurng sihat hurm…..

  • mie March 14, 2012, 12:06 pm

    fuh!!
    masih kuat dan bertenaga..

  • cikgu naman March 14, 2012, 12:11 pm

    lebih kurang dengan umur atuk..masih kuat,cuma mata dah dibedah haritu ..

    org dulu memang mempunyai ketahanan yang kuat

  • tehr March 14, 2012, 1:34 pm

    Wah, berat tu, bro
    Aku sendiribelum pernah pikul benda ni

    • kulanz March 17, 2012, 12:17 am

      memang berat bro.. aku ada juga pikul tu beberapa kali

  • iza March 14, 2012, 3:58 pm

    Assalam..
    Wah..
    Masih kuat bertenaga.
    Orang muda jarang boleh angkat benda berat2 melainkan terpaksa..

    • kulanz March 17, 2012, 12:17 am

      Wassalam,
      betul tu, kalau terpaksa memang kena angkat juga :D

  • kimmie March 14, 2012, 6:17 pm

    memang masih banyak kudratnya untuk memikul enjin bot tu.

  • Hairul Hissam March 14, 2012, 8:33 pm

    pergh.. dah 75 tahun masih kuat lagi..
    bro ambil gambar je ke.. tak tolong ke… :D

    • kulanz March 17, 2012, 12:25 am

      aku tolong tengok je :D
      tak lah.. akupun tak tau dia angkat enjin masa tu.. asyik mengambil gambar tiba2 dia enter frame.. dah tak sempat tolong

  • benjy March 14, 2012, 9:48 pm

    Tenaga tu datangnya dari keikhlasan berbudi kepada bumi :D

  • benjy March 14, 2012, 9:49 pm

    Uiks ! kenapa semua nama kena potong ?

  • budakserius March 14, 2012, 10:01 pm

    Selamba jer angkt enjit bot.hehe

  • titan March 14, 2012, 10:12 pm

    huhu..selagi boleh bergerak. gerakkan apa sahaja yang boleh bergerak..

  • adi March 15, 2012, 11:59 am

    hebat ba tuan klo orang dulu2 ni. sama macam bapa saya…umur da dekat 70 an tapi klo angkat tu baroti, 4 5 baroti pun masih kuat. klo aku kapisan udah tu…hihihi

    • kulanz March 17, 2012, 12:28 am

      memang betul tu tuan, akupun kalau angkat enjin tu memang sengsara juga.. jalan pun nda steady :D

  • mervyn March 15, 2012, 12:14 pm

    Demi sesuap nasi. Begitulah pengorbanan ibu dan bapa yang kadang2 kita tidak sedar.

    • kulanz March 17, 2012, 12:26 am

      betul tu.. banyak perkara kita tak sedar pasal pengorbanan ibu bapa

  • samdaddycool March 15, 2012, 10:28 pm

    Respect. memang tinggi pengorbanan seorang bapa.

  • bardboo March 16, 2012, 1:07 am

    masih kuat lagi untuk ke laut..

    • kulanz March 17, 2012, 12:19 am

      syukur masih ada tenaga dan diberi kesihatan yg baik

  • kulanz March 17, 2012, 12:29 am

    memang berat tu.. 75 tu ikut IC.. kalau ikut umur sebenar mungkin dah cecah 80 tahun.. :D

  • ProfHariz March 17, 2012, 10:14 pm

    Muka ayah bro kulanz mcm cina je? Kacukan ke

    • kulanz March 21, 2012, 1:31 am

      ayah saya memang kacukan.. tapi bukan cina..

  • obat herbal kanker prostat March 19, 2012, 4:51 pm

    masih tetap semangat

Next post:

Previous post: